Що знаходиться у відкритих державних реєстрах.

Найбільш часто в вимогах Тендерної документації (далі – Документація) зустрічається наступна проблема: Замовник вимагає надати у складі тендерних пропозицій інформацію чи документи, які знаходяться у відкритому доступі або в відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, посилаючись на частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) – «тендерна документація може містити також іншу інформацію…»

Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Тобто, Документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, але окрім тієї, що зазначена відповідно до частини четвертої статті 22 Закону.  

Так, АМКУ у своєму Рішенні №18666-р/пк-пз 05.10.2020 зобов’язав Замовника усунути невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме:

  • Замовник встановив у Документації вимогу надати: копію витягу з реєстру платника податку на додану вартість або копію витягу з реєстру платника єдиного податку (у передбачених законодавством випадках) (для юридичних осіб, для фізичних осіб-підприємців); відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, видані станом не більше двотижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, для фізичних осіб підприємців)

Тобто, Замовник не врахував, що станом на день розміщення оголошення в електронній системі закупівель в Україні діяли наступні державні реєстри:  

Отже, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.  

Бажаємо вам вдалих торгів та аукціонів! 

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення