У відповідь на запит Фонду державного майна України, Антимонопольний комітет України розглянув питання застосування положень Закону України «Про захист економічної конкуренції» в контексті приватизації державного та комунального майна.
ФДМУ, у своєму листі від 02.02.2024 № 10-21-3171, запитав про можливі особливості виконання вимог законодавства щодо захисту економічної конкуренції у процесі приватизації, зокрема, врахування статті 20 Закону «Про приватизацію державного і комунального майна».
Комітет уточнив, що зміни до законодавства про захист економічної конкуренції можуть бути внесені лише шляхом внесення змін до самого закону. Тим не менш, стаття 20 Закону «Про приватизацію державного і комунального майна» визначає специфіку додержання правил конкуренції у процесі приватизації. Отже, положення статті 20 Закону про приватизацію не суперечать статті 3 Закону «Про захист економічної конкуренції».
Під час розгляду справ щодо дозволу на концентрацію, органи Комітету враховують положення частини першої статті 24 Закону «Про захист економічної конкуренції». Крім того, вони звертають увагу на те, що, згідно з частиною третьою статті 20 Закону «Про приватизацію державного та комунального майна», дозвіл Комітету обов'язковий у випадку, якщо вартість активів об’єкта приватизації разом із відносинами контролю та/або обсягом товарів, реалізованих в Україні протягом останнього фінансового року, або ціною продажу перевищують 4 мільйони євро.
Необхідно зазначити, що згідно з чинним законодавством, дозвіл Комітету не потрібен у випадку, коли вартість активів об’єкта приватизації перевищує 4 мільйони євро, але загальна вартість активів учасника концентрації (покупця) та/або об’єкта приватизації разом не перевищує встановлені норми, визначені в пунктах 1 і 2 частини першої статті 24 Закону «Про захист економічної конкуренції».