Подання скарги до Антимонопольного комітету України

Замовляйте послугу супроводження в АМКУ
Отримуйте готове рішення, яке приведе до найкращих результатів - від 2490 грн
Перейти до аукціонів

Захистити свої права та інтереси під час участі у державних закупівлях можливо шляхом подання скарги до Антимонопольного комітету України, який відповідно до Частина 1 є органом оскарження (далі – ОС).

Як визначає Частина 2 при цьому органі діє постійна діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення даної колегії приймаються від імені ОС.

Подавати скаргу можно лише під час проведення надпорогових закупівель, до них відносяться:
  • відкриті торги (українська та англійська), відкриті торги з закупівлі енергосервісу;
  • конкурентний діалог, конкурентний діалог з публікацією англійською мовою;
  • переговорна процедура закупівлі;
  • торги з обмеженою участю;
  • рамкова угода.
ХТО МОЖЕ ПОДАТИ СКАРГУ

Скаргу може подати учасник закупівлі (будь якого юридичного статусу), який подав свою тендерну пропозицію та вважає, що замовник порушив їхні права та інтереси під час проведення торгів, та яка обов’язково має особистий кабінет на електронному майданчику Прозорро.

Також учасники можуть подати скаргу і на етапі підготовки пропозиції на умови та вимоги документації, якщо вони вважають, що вона не відповідає принципам та вимогам Частина 3.

ПРИКЛАД СКАРГИ
Приклад скарги
Приклад договору
ФОРМА, ВАРТІСТЬ ТА МІСЦЕ ПОДАННЯ СКАРГИ

Скарга подається виключно у формі електронного документу, в паперовому вигляді ОС не приймає скарги до розгляду. Скаржник повинен мати особистий кабінет на електронному майданчику та кошти на особистому балансі, оскільки за подання скарги справляється оплата, а саме:

1. Скарга на положення ТД - 0,3% очікуваної вартості, але не менше 2 000 грн. та не більше 85 000 грн.

2. Скарга на рішення Замовника - 0,6% очікуваної вартості, але не менше 3 000 грн. та не більше 170 000 грн.

Після здійснення оплати за подання скарги вона автоматично вноситься до реєстру скарг де надалі формується реєстраційна картка. Після формування реєстраційної картки така скарга відкликана вже не може.Внести плату за скаргу через електронний майданчик можна через електронну платіжну систему або через безготівкове перерахування коштів на рахунок.

Сума коштів за подання скарги повертається скаржнику у випадках передбачених Порядком 4. Яку інформацію повинна містити скарга викладено в ч. 5 ст. 18 Частина 5.

Важливо знати, що сплачені кошти за подану скаргу можуть бути повернуті у випадках:

  • Якщо сплинув термін для подання скарги;
  • Сума коштів сплачених за подання скарги не відповідає вартості для даної закупівлі;
  • Надлишково сплачені кошти;
  • Прийнято рішення на користь скаржника.
НАЙПОШИРЕНІШІ ПРИЧИНИ ОСКАРЖЕННЯ Є:
1

Через встановлені в Тендерній документації дискримінаційні вимоги в технічній та кваліфікаційній частині; вимоги, які навмисно звужують коло потенційних учасників торгів; вимоги, які порушують норми чинного законодавства України, тощо.

2

На етапі кваліфікації через неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника; визнання переможцем Постачальника, який не відповідає вимогам тендерної документації замовника тощо.

3

У період пре-кваліфікації (визначення постачальників-учасників аукціону), якщо скаржник не погоджується зі своїм недопущенням до аукціону; скаржник вважає тендерну пропозицію постачальника-конкурента, якого допустили до аукціону, такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, тощо.

4

Якщо учасник вважає рішення про відміну закупівлі, або визнання її такою, що не відбулась неправомірним, та таки що порушує права та інтереси особи

ЯК ЗАХИСТИТИ СВОЇ ПРАВА ТА ІНТЕРЕСИ?

Якщо замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, учасник може захищати свої права й інтереси наступним чином:

  • звернутися до замовника з офіційною претензією (вимогою);
  • подати скаргу до ОС;
  • подати позов до суду.
ДОПОМОГА ФАХІВЦІВ ІЗ СУПРОВОДУ ТА ОСКАРЖЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Якщо під час планування участі або в процесі участі у закупівлях виникає потреба у кваліфікованому супроводі та допомозі в частині оскарження вимог такої закупівлі або внаслідок прийнятого Замовником рішення, радимо звернутися до фахівців нашої компанії.

Серед переваг нашої компанії та фахівців можна зазначити

Використання найновішої та найактуальнішої інформації, отриманої з практики ОС.

В роботі наша компанія дотримується принципів перфекціонізму та скрупульозності. Інколи складається враження, що ми занадто педантичні, проте, завдяки прискіпливості до кожної деталі, нами досягаються бажані результати.

Зауважимо, що нами ефективно оскаржуються умови закупівель, неправомірні відхилення, переможці, яких було визначено із порушенням чинного законодавства та всупереч вимогам закупівлі тощо. Ми успішно відстоюємо права й інтереси наших клієнтів вже багато плідних років.

Завдяки індивідуальному підходу до кожного клієнта та його ситуації, ми формуємо унікальну правову та доказову базу, яка допомагає нам у кожному окремому випадку відстоювати позицію клієнта, а також дозволяє створити прецеденти у практиці оскарження.

Оперативність роботи є ще одною відмінною рисою нашої компанії. Якщо Ваш випадок є терміновим, Ви можете надіслати нам ідентифікатор закупівлі та перелік юридичних послуг, які Вам потрібні, і ми одразу ж почнемо працювати із Вашим запитом.

Один з наших основних принципів полягає в конфіденційності. Ми знаємося на специфіці цієї роботи, тож у разі виявлення Вами бажання тримати нашу співпрацю у таємниці, можливим є підписання угоди про нерозголошення.

Ми працюємо по всій Україні, а також за її межами. Тож неважливо, де саме Ви знаходитеся - це не завадить нам захистити Ваші права та інтереси в Антимонопольному комітеті України.

Статті на тему

Відгуки

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення