ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ ТА ВОЄННИЙ СТАН: ЩО ТРЕБА ЗНАТИ

ЯКІ ДОКУМЕНТИ РЕГУЛЮЮТЬ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ УПРОДОВЖ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ?

Уряд ухвалив нову постанову №1178, яка затверджує особливості проведення закупівель, що передбачаються ЗУ «Про публічні закупівлі». Вона діятиме, поки в країні запроваджений воєнний стан і упродовж 90 днів з дня, коли його припинять чи скасують.

Замовити консультацію

Які зміни відбулися
1
1

Переговорні закупівельні процедури, а також відкриті торги з публікацією оголошення англійською більше не проводитимуться. Наразі здійснюватимуться відкриті торги з особливостями.

2
2

Можна провести відкриті торги навіть за наявності лише одного учасника. У разі якщо в торгах братиме участь одна особа, самого аукціону не буде, учасник одразу перейде на етап розгляду пропозицій.

3
3

Замовники можуть надавати учасникам можливість подати пропозиції з вартістю, яка перевищує очікувану. Кваліфікаційні критерії наразі не є обов’язковими, а вимагати їх забороняється, враховуючи предмет закупівлі.

4
4

Якщо ціни на ринку нестабільні, то у такому разі можна збільшити вартість більш як на 10%.

Нові цінові пороги

Для товарів та послуг  -  понад -100 тисяч гривень.

Для поточного ремонту  -  понад - 200 тисяч гривень

Для робіт понад  -   понад - 1,5 мільйона гривень.

Розглянемо цінові пороги в електронному каталозі та що може робити замовник у разі, якщо є тільки один учасник, а запиту цінової пропозиції не було.

Проведення закупівель згідно з новою Постановою

Зараз замовники можуть здійснювати закупівлі, які представлені на інфографіці:

 

Крім того, замовники можуть здійснювати еско-процедури й робити оголошення рамкових угод.

Кому дозволено здійснювати відкриті торги з особливостями

Проводити відкриті торги з особливостями можуть уповноважені особи. Варто зауважити, що такі особи мають проходити спеціальне тестування.

Головні зміни

Терміни закупівель скоротилися

Відкриті торги з особливостями мають більш стислі терміни, аніж відкриті торги згідно з ЗУ «Про публічні закупівлі». Іншими словами, такі закупівлі триватимуть менше часу. Подати пропозиції можна упродовж 7 календарних днів, а оскаржити кваліфікацію протягом 5 днів. Інформації щодо всіх термінів здійснення закупівель зображена нижче.

Замовити консультацію

Документи, що надає переможець

Наразі переможцю потрібно надавати документи в оригіналі упродовж 4 днів з дня, коли переможець аукціону був визначний. Які документи має надавати переможець торгів? Документація має підтвердити, що підстави, які визначають п. 3, 5, 6, 12 ч. 1 та 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», відсутні. Замовник не має вимагати підтверджень у разі відкритості необхідної інформації.

Особливості регламентують недійсність цієї норми у разі, якщо на момент публікації оголошення про закупівлю інформація мала обмежений доступ.

Якщо реєстр з інформацією був закритий, коли публікувалося оголошення, у такому разі замовник може вимагати підтвердити дані.

Кваліфікаційні критерії

Наразі замовники можуть обходитись без застосування кваліфікаційних критеріїв, які визначає ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», до учасників закупівлі.

Це не поширюється на закупівлі, предметом яких є роботи та послуги. Якщо проводиться саме така закупівля, замовники вимагатимуть документального підтвердження щодо їхньої кваліфікаційної відповідності згідно зі ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Якщо предметом закупівлі є тверде паливо, бензин, дизель, природний газ, газ для автотранспорту, побутовий газ, електроенергія, то замовники не застосовують норми п. 1 та 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Пропозиції з вищою за очікувану вартістю

Зараз замовники можуть надати можливість учасникам закупівлі подати пропозиції з вартістю, яка буде більшою за очікувану. Тендерна документація має містити відомості щодо схвалення або відхилення пропозицій, ціна яких буде вищою за очікувану вартість закупівельного предмета, яку визначив замовник в оголошенні про закупівлю. У разі дозволу на подання таких пропозицій замовник має вказати розмір допустимого відсотка, на який ціна пропозиції буде більшою за очікувану вартість.

Якщо замовник не вказав інформацію щодо схвалення такої пропозиції та/чи не вказав розмір допустимого відсотка, у такому разі замовник відхилить такі пропозиції згідно з абз. 13 п. 40 Особливостей.

Зміни істотних умов угоди

Підстави для змін істотних умов угоди залишилися майже такими, як і були. З основного можна виділити:

  • обмеження збільшення вартості одиниці товару у 10% скасували. Ціну можна підвищити, враховуючи ринкову вартість товарів. Цю норму треба враховувати ще й при зменшенні, і збільшенні вартості у разі нестабільності ринкових цін. Таку зміну ринкової вартості необхідно підтвердити документально. Також недопустиме перевищення суми, яку визначили при укладанні угоди, загальною сумою угоди;
  • можна погоджувати зменшення вартості товару, коли їхня кількість та якість залишається незмінною. Підставою для зменшення вартості тут буде не коливання ринкових цін, а рішення про додаткову знижку тощо;
  • можна змінювати умови, якщо змін зазнає система оподаткування.
Як замовники можуть здійснювати оборонні закупівлі зараз

Ще у листопаді Кабмін ухвалив Постанову №1275, яка затверджує особливості проведення закупівель для оборонних потреб на час, поки в країні дії воєнний стан.

До кінця грудня цього року замовники можуть закупити товари, які визначає ця Постанова, не застосовуючи при цьому процедури закупівель або спрощених закупівель, які визначають ЗУ «Про оборонні закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі», та не застосовуючи положення, які визначаються в абз. 1 п. 9 Особливостей.

При закупівлі товарів, послуг і робіт, які не зазначені у додатку до Особливостей, державним замовникам дозволяється не застосовувати процедури, які визначають ЗУ «Про оборонні закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі».

Товари, які зазначаються у додатку до Особливостей, вартістю у 200 тисяч гривень або більше закуповуються держзамовниками шляхом проведення рамкових угод для оборонних потреб згідно з Особливостями.

Держзамовники можуть купувати товари, які зазначені у додатку до Особливостей, вартістю у 200 тисяч або більше, не застосовуючи рамкові угоди, якщо:

- є певні обставини, через які держзамовник не може дотриматися термінів для здійснення рамкової угоди. Такі обставини необхідно підтвердити документально

- держзамовник не має технічної можливості використовувати електронну торговельну систему, що теж треба підтверджувати документально.

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення