Як діяти, якщо переможець не виходить на зв'язок?

Отримувачам посилаємо корисні поради стосовно запиту цін пропозицій, особливо коли вони мають справу з недобросовісними постачальниками.
Ситуації з недобросовісними постачальниками можуть бути різними: від невчасного укладання договору до поставки неякісного товару. Сьогодні розглянемо основні випадки, з якими часто стикаються отримувачі та які вимагають уваги.
Якщо переможець не виходить на зв'язок протягом понад 5 днів:
•    Можна відхилити даного постачальника згідно з пунктом 64 Постанови 822 та укласти договір з іншим, якщо було декілька пропозицій у запиті цін.
•    Чекати трохи. Якщо це обґрунтовано, можна продовжити термін укладання договору відповідно до пункту 66 Постанови 822 на ще декілька днів. Якщо домовитись з постачальником не вдалося, можна відхилити його.
•    Відмінити торги. Згідно з пунктами 63 та 65 Постанови 822. Важливо зауважити, що якщо лише один постачальник приймав участь у торгах і його відхилили, система визначить їх як невідбуті.
Якщо постачальник не укладає договір і не дає письмової відмови:
•    Відхиляти його, згідно з першим пунктом статті 64 Постанови 822, через 5 днів.
Необхідно уважно реагувати на подібні ситуації та діяти відповідно до встановлених правил.

Як діяти, якщо постачальник пропонує інший товар, ніж зазначено у запиті?
Не підписуйте договір з таким постачальником, оскільки умови у договорі повинні відповідати тендерній пропозиції постачальника, яка, у свою чергу, має відповідати специфікації товару, зазначеному у запиті. Це зазначено в пункті 58 Постанови 822.
Згідно з пунктом 66 цієї Постанови: "Умови договору не можуть відрізнятися від умов, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, та/або пропозиції переможця відбору, крім випадку зменшення ціни договору без зміни обсягу."
Якщо договір вже укладено, а постачальник повідомляє про відсутність товару або надає інший товар без попередження:
Необхідно розірвати договір з таким постачальником. Пункт 66 Постанови 822 стверджує: "Договір між замовником та переможцем відбору укладається відповідно до вимог законодавства."
Примірні положення шаблонів договорів, які ми запровадили в Прозорро Маркеті у грудні 2023 року, розроблені з урахуванням таких вимог. Згідно з цими шаблонами, замовник має право односторонньо розірвати договір, якщо постачальник не виконує свої зобов'язання за договором.
Рекомендуємо ознайомитись із роз'ясненням Міністерства економіки України за посиланням для більш детальної інформації.

Чи існує можливість заблокувати такого Постачальника на майбутнє?
Ні, Замовник не має такої можливості технічно, і це не передбачено Постановою. Однак випадки, в яких можна подати скаргу в Prozorro Market, описані у пунктах 49-52 Постанови 822. Це стосується можливих порушень з боку Постачальника. Ви можете подати скаргу, якщо:
постачальник відмовляється підписати договір згідно з умовами, вказаними у ЗЦП; Це можна зробити через особистий кабінет користувача або на сторінці закупівлі (залежно від майданчика, на якому ви працюєте), а рішення приймає адміністратор каталогу.
Згідно з пунктом 52 Постанови 822, якщо постачальник порушив правила тричі протягом одного календарного місяця або п'ять разів протягом трьох календарних місяців, можливість подавати пропозиції на запити замовників блокується адміністратором електронного каталогу на 90 календарних днів після оприлюднення рішення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Після закінчення цього терміну можливість подавати пропозиції автоматично відновлюється.
Детальніше про те, як подати скаргу на Постачальника, можна прочитати в статті "Чи можна подати скаргу у запиті ціни пропозицій?".
Ми активно працюємо над удосконаленням та можливими змінами до Постанови 822, зокрема у статті 65, де мова йде про розширення переліку підстав для відхилення ЗЦП.

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення