Зміни в Постанові №1178:
• Оновлені підстави для відмови в участі в закупівлі.
• Договори до 50 тисяч не потрібно публікувати.
• Видалено деякі підстави для проведення прямої закупівлі, замість конкурентної.
• Внесення змін в формулювання деяких підстав для проведення прямої закупівлі, прописано вимоги щодо обґрунтування та його публікації в системі при проведенні прямих закупівель за певними підставами
• Оновлені підстави для відхилення пропозиції
Детальніше про підстави для відмови в участі в відкритих торгах
На підставі Постанови, пункту 44. Оформлення довідок на директора:
• відсутність корупційного правопорушення,
• відсутність судимості
• відсутність притягнення до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми тепер вимагаються від керівника підприємства
Не потрібно публікувати звіт про договір при закупівлі до 50 тисяч гривень
Абзац 2 пункту 11: У разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою, ніж 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель замовник не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
При цьому вимога щодо публікації річного плану на закупівлі від 1 копійки залишається, адже в пунктом 14 передбачено, що: Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Виключення підстав для проведення прямої закупівлі
В пункті 9 Постанови 1178 видалено абзац 2, який дозволяв проводити закупівлю без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом та особливостями публічні закупівлі робіт і послуг для ліквідації наслідків бойових дій та відновлення інфраструктури населених пунктів в умовах воєнного стану відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України:
- від 10 квітня 2022 р. № 280 “Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 33, ст. 1816),
• від 26 квітня 2022 р. № 340 “Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для ліквідації наслідків бойових дій в Харківській області” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 39, ст. 2111),
• від 31 травня 2022 р. № 433 “Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для ліквідації наслідків бойових дій в м. Києві” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 46, ст. 2534),
• від 13 вересня 2022 р. № 809 “Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для ліквідації наслідків бойових дій у Харківській області”
• та інших розпоряджень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету на зазначені цілі.
Зміни до Постанови:
публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для ліквідації наслідків бойових дій в умовах воєнного стану відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету на зазначені цілі здійснюються підприємствами оборонно-промислового комплексу, визначеними відповідними розпорядженнями Кабінету Міністрів України, без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом та цими особливостями, у разі неможливості дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Зміни в підставі для проведення прямої закупівлі
Перелік підстав відповідно до яких замовник може здійснювати закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю навіть в разі закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень перераховані в пункті 13 Особливостей.
Зміни в пункті 13 Особливостей:
1. Інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку та/або безпеці об’єктам енергетичної або газової інфраструктури та/або об’єктам електроенергетики та/або об’єктам розробки чи видобування вуглеводнів, за наявності відповідного обґрунтування;
2. 2 підпункт: Підставою для звітування є не тільки якщо замовник перебуває на території активних бойових дій, але й його відокремлений підрозділ, що здійснює закупівлю згідно з абзацом другим пункту 15 особливостей. Цією підставою можна скористатись, якщо бойові дії на території не були завершені на дату укладення договору про закупівлю;
3. 3 підпункті: Необхідність обґрунтування не можливості замовника дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу;
4. 6 підпункт: В разі проведення звітування після відміни відкритих торгів через відсутність учасників укладати договір на суму, що не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений в тендерній документації.
Раніше ж замовник не міг укласти прямий договір на суму вище очікуваної вартості відкритих торгів без врахування % перевищення.
5. 12 підпункт: Цим пунктом можуть скористатись замовники, віднесені до І або ІІ категорії критичності відповідно до Порядку віднесення об’єктів до критичної інфраструктури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 1109 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 93, ст. 2994; 2022 р., № 101, ст. 6303), у разі неможливості дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
6. Додано новий пункт для звітування, а саме -якщо здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для проведення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового та нафтогазового комплексів, а також для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів.
Оновлені підстави для відхилення пропозицій
Відбулись не кардинальні зміни:
• Відтепер немає підстави для відхилення, що стосується мови подання тендерної пропозиції.
• Зміна підстави щодо тендерного забезпечення: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
• Розширення підстави стосовно купівлі в представників російської федерації/Республіки Білорусь.
Наразі можна відхилити пропозицію, якщо є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
Самостійне декларування по відмові в участі в процедурі закупівлі
Постановою передбачено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 (крім абзацу чотирнадцятого пункту 44), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Тобто по всіх пунктах самодекларування на етапі подання, окрім підстави, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Можливість не вказувати місцезнаходження в договорі та формах
Пунктом 13 особливостей така можливість надається при укладенні прямих договорів.
В Особливостях це звучить так: У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який укладається відповідно до цього пункту та оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
А пунктом 10 Особливостей така можливість передбачена для договорів, що укладаються за результатами відкритих торгів та закупівлі через електронний каталог.
Точне формулювання звучить так: За результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та всі додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Можливість не вказувати місцезнаходження та місце поставки передбачена і стосовно друкованих форм.
Інші зміни
- Публікація звіту про виконання за результатами відкритих з особливостями та ЗЦП.
Якщо ви маєте намір взяти участь у публічних закупівлях наша компанія надає послуги з професійного юридичного супроводу тендерів будь-якої складності від початку процедури до укладення договору