Аналіз Цікавого Випадку щодо Оспорювання в Публічних Закупівлях

Розглянемо процес оскарження конкретного тендера UA-2023-12-20-016542-a.
Даний тендер успішно завершено, і договір укладено. Скаржнику було відмовлено у задоволенні його скарги. Ми докладніше розглянемо, чому це сталося.
Отже, у цьому тендері брали участь три учасники, і скаржник оскаржував рішення про переможця.
Причина подання скарги скаржником полягала в тому, що він вважав відхилення його тендерної пропозиції неправомірним.
Після визначення переможця, останній звернувся до Замовника з листом, в якому просив:
1.    Змінити терміни поставки;
2.    Замінити технічні характеристики товару.
У відповідь на це скаржник повідомив, що Замовник порушує норми законодавства та тендерної документації.
Скаржник також зазначив, що не відмовлявся від укладання договору та не надавав Замовнику жодних документів про відмову.
Відповідь Замовника на Скаргу
Замовник відкидає скаргу, стверджуючи, що інформація в ній не відповідає реальності. Він також заявляє, що існує обґрунтована потреба у поставці товару до 20 січня 2024 року, а продовження строків неможливе через нагальність ситуації, спричиненої погіршенням погодних умов. Додатково, товар призначений для потреб Збройних Сил України.
У тендерній пропозиції були надані документи, які підтверджують зобов'язання виконувати умови, передбачені тендерною документацією, зокрема:
•    Гарантійний лист щодо відповідності запропонованого товару;
•    Згода з Додатком 3 до Технічної Документації;
•    Лист-згода з умовами проекту договору, де вказані терміни доставки.
Рішення Антимонопольного Комітету
У світлі наданих обставин і враховуючи лист від 5 січня 2024 року №1, де скаржник відмовився від підписання договору, Скаржника відхилено від участі у тендері з міркувань, викладених вище. Тому немає підстав для задоволення скарги щодо цього питання. Антимонопольний Комітет відхилив скаргу, оскільки подані обставини свідчать про відсутність підстав для її задоволення.
Що сталося?
Замовник уклав договір про закупівлю з переможцем торгів, як передбачено відповідним законодавством, протягом строку, що визначений для наміру укласти договір та оприлюднення повідомлення.
Давайте розберемось. Фраза "не пізніше ніж" в законі та тендерній документації означає, що кінцевий строк укладення договору є 15-тий день після оприлюднення наміру укласти договір. У цьому конкретному випадку - 17 січня 2024 року. Таким чином, Замовник може пропонувати укладення договору з переможцем від 7 до 17 січня 2024 року.
Висновок
Скаржник, якого спочатку визнали переможцем, подав скаргу через відмову від зміни умов договору. Фактично його відхилили через вимогу змінити умови договору. Під час подачі тендерної пропозиції умови договору були прийняті, але під час підписання договору - ні.
Порада від Прозорро
Учасники торгів мають ретельно ознайомлюватися з умовами тендерної документації. Оскаржувати умови слід на етапі подачі пропозицій, наприклад, дискримінаційні вимоги у технічному завданні або кваліфікаційних критеріях.
Скаргу на етапі кваліфікації, як у цьому випадку, можна подати, наприклад, у разі неправомірного відхилення пропозиції або оголошення переможцем Постачальника, який не відповідає вимогам тендерної документації.
Уважність до деталей та відповідність скарги чинним нормам - ключ до успішного розгляду. Як показує цей приклад, навіть найменші недоліки можуть спричинити відмову у задоволенні скарги.

Аналіз Цікавого Випадку щодо Оспорювання в Публічних Закупівлях
ІНШІ НОВИНИ

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення