Станом на 5 грудня 2023 року на всіх платформах відкрилася можливість надавати обґрунтування до закупівель.
Наша система вже налічує значну кількість різноманітних обґрунтувань, що дозволяє нам робити аналіз та надавати корисні рекомендації. Ми готові поділитися прикладами ефективних обґрунтувань та порадами з того, як уникнути непотрібних деталей.
Деякі корисні поради щодо інформації для вказівки у полі обґрунтування:
• Зазначте, для кого призначений товар, робота чи послуга (наприклад, для військових, для потреб місцевих жителів, для внутрішньо переміщених осіб і т.д.).
• Вкажіть, чому необхідно задовольнити цю потребу саме зараз (це може бути пов'язано з ліквідацією наслідків подій, наближенням подій або іншими умовами).
• Розкажіть про обставини, в яких знаходиться замовник (наприклад, обстріли, близькість до лінії фронту і т. д.).
Пам'ятайте, що поле обґрунтування є необов'язковим для заповнення. Таким чином, якщо у вас немає чіткого пояснення щодо закупівлі, його можна не вказувати в системі.
Ми спостерігаємо, що деякі замовники використовують формальний підхід до процесу обгрунтування. Знову хочемо зауважити, що заповнення поля обґрунтування не є обов'язковим. Отже, якщо у вас немає вагомих пояснень щодо закупівлі, ви можете не витрачати час на його заповнення в системі.
Важливо уникати іншої поширеної помилки - вказання технічних та якісних характеристик, бюджету та очікуваної вартості предмета закупівлі в полі обґрунтування, як вимагає Постанова №710. Поля обґрунтування в нашій системі призначені лише для пояснення причин потреби у закупівлі.
Також, згідно з Постановою №710, замовники повинні публікувати обґрунтування на своєму сайті чи на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів. Отже, публікація цієї інформації у річному плані закупівлі не має сенсу.