Успішна комерційна діяльність, що проводиться під товарним знаком, є однією з ключових завдань маркетингової політики торгової компанії. Впізнаваність бренду, а також довіра споживачів до нього, завжди є одним із запорук успіху і багаторічного процвітання фірми.
У міру розвитку бізнесу і збільшення впізнаваності товарного знаку, зростає і його вартість. Вона може бути надзвичайно високою, іноді навіть перевищуватиме оцінну вартість матеріальних активів, ресурсів і виробничого обладнання компанії.
Товарний знак відноситься до об'єктів інтелектуальної власності, і важливо знати його ціну в процесі здійснення комерційної діяльності. Знання точної ціни можна використовувати не тільки для ефективної оцінки маркетингових зусиль фірми. На її основі можна прогнозувати розвиток компанії, а також оцінити перспективи капіталовкладень в новаторські розробки.
Торгова марка або товарний знак - це символ або комбінація символів, завдяки яким продукти виробника відрізняються від аналогічних продуктів інших.
- Словесні - складаються зі слів, букв, цифр, їх поєднань;
- Образотворчі - з графічних елементів і / або поєднання кольорів;
- Комбіновані - поєднання образотворчих і словесних;
- Об'ємні - не просто зображення, а фірмова упаковка продукту
1. Оцінка вартості працюючого товарного знаку
Оцінку вартості товарного знаку можна сприймати як оцінку бізнесу. Оцінку вартості товарного знаку це аналіз роботи всього бізнесу, бо розраховується ринкова вартість компанії через визначення ступеня впливу даної відмітної ознаки на величину її прибутку і об'єм реалізації товарів і послуг. Отже, ціну товарного знаку формують рекламні заходи, що популяризували споживчі властивості продукту, сприяючи формуванню попиту і, як наслідок, підвищенню ціни на нього.
2. Оцінка вартості непрацюючого товарного знаку
Як оцінюється товарний знак, зареєстрований, але ще не запущений в роботу? Такий товарний знак оцінюється як об'єкт ліцензування, та його ціна визначається розміром компенсації за порушення прав правоволодіння ним.
· Свідоцтво про реєстрацію товарного знаку в «Укрпатенті»;
· Опис товару (послуги), що виробляється/надається під оцінюваним товарним знаком, торговельною маркою, найменуванням.
· Балансова вартість у бухгалтерському звіті, заснована на первісній вартості;
· Інформація про витрати на просування бренду за весь період його використання;
· Перелік продукції, що випускається під даним товарним знаком, та її опис;
· Обсяг продажів, чистий прибуток від продажу маркованої продукції (або надання послуг);
· Прогноз з продажів у майбутньому;
· Інформація щодо укладених ліцензійних договорів та інші документи.
Методи оцінки вартості товарного знаку
Існує кілька методів для оцінки вартості бренду:
1. Витратний - визначає вартість товарного знаку із точки зору фактичних витрат на його створення.
Наприклад:
оплата послуг студії дизайну;
витрати на оплату праці для власних працівників, які займалися створенням товарного знаку;
витрати на винагороду за договором авторського замовлення;
витрати на послуги патентних повірених з перевірки та реєстрації товарного знаку в “Укрпатенті”;).
2. Порівняльний. Оцінка вартості товарного знаку за допомогою порівняльного методу заснована на інформації по недавніх операціях з аналогічними об’єктами – купівлі-продажу активів такого ж типу. Враховуються ціни, які склалися до теперішнього моменту на аналогічні бренди.
3. Дохідний. Аналіз прибутків, який генерує товарний знак.
Товарний знак має виражений ринковий потенціал, його цінність може в кілька разів перевершувати вартість матеріальних активів.
Компанія Електронні Закупівлі надає послуги в таких містах України : Одесса, Дніпро, Чернігів, Харків, Житомир, Полтава, Херсон, Київ, Запоріжжя, Вінниця, Миколаїв, Кіровоград, Сумми, Львів, Черкасси, Хмельницьк, Волинь, Рівне, Івано-Франківськ, Тернопіль, Закарпаття, Чернівці.