17 січня 2023 року відбувся аукціон з продажу Усть-Дунайського порту, розташованого у місті Кілія на Дунаї. Переможцем аукціону стала Вінницька компанія "Еліксір Україна.
Стартова ціна лоту: 60 млн грн.
Сума переможця аукціону: 250 млн грн, враховуючи ПДВ та 3% Prozorro.
Переможець аукціону - «Еліксир»Україна, зобов’язався виплатити заборгованість із заробітної плати, не звільняти працівників, а в перспективі — модернізувати склади, придбати сучасну перевантажувальну техніку, розширити номенклатуру вантажів та побудувати зерновий елеватор на 50 тис. тон.
Наразі, через помилку в підготовці до приватизації, об’єкт не прийнято в експлуатацію. Помилка полягає в тому, що фонд задекларував продаж всього майнового комплексу (цілий порт), натомість виставивши лише його частину.
Склад лоту:
- Майновий комплекс "портовий пункт Кілія".
Власники:
ФДМУ та ТОВ "Морський порт Дунай Кілія" ("МВДК"), афілійованим з портовим оператором – компанією "Зерновий термінал Кілія" ("ЗТК"), у таких частках: 94/100 частки комплексу будівель та споруд державної власності перебуває на балансі ДП "МТП Усть-Дунайськ", а 6/100 частки – у власності ТОВ "МВДК" та в оренді ТОВ "ЗТК". 2007 року цю частку придбали на торгах та двічі затверджено рішеннями суду, перепродано та не було оскаржено.
"ЗТК" володіє єдиним у портовому пункті стаціонарний перевалочний зерновий комплекс, та повідомляє про пайове право власності у компанії.
Під час підготовки приватизації ТОВ "ЗТК" вирішило виділитися в окреме господарство зі своїм майном. Це було зроблено з метою збереження власного майна, через те що Фонд незаконно виставив на торги об’єкт, не маючи на нього цілого права власності. Надалі було запроваджено судові справи №№910/4588/23; 916/102/23; 916/186/23; 910/6314/23 про відміну аукціону, договору та наказів ФДМУ, а також розподілу власності співвласників.
Також слід звернути увагу на те, що Фонд державного майна виставив на аукціон автомобільну дорогу, що належить Адміністрації морських портів України (АМПУ) та веде до порту. Згідно із Законом "Про морські порти України", дорога не може бути віддана у приватні руки.
"В результаті саме цей безлад у складанні приватизаційних документів породив судові позови та відкриття кримінальних проваджень", – дійшли висновку журналісти.