Як придбати чи взяти в оренду земельну ділянку на електронному аукціоні?

Які землі продаються чи здаються в оренду на аукціонах землі?

Україна має близько 30 мільйонів га приватних ділянок землі та 10 мільйонів га державних і комунальних сільськогосподарських земель. Ще недавно приватні сільськогосподарські землі перебували під мораторієм. Однак зараз є можливість придбати їх чи взяти в оренду шляхом укладення прямої угоди чи на електронних торгах.

Реалізація й здача в оренду землі державної й комунальної форми власності проводиться тільки на торгах в системі «Прозорро.Продажі». Державні та комунальні землі сільськогосподарського призначення продавати забороняється, але їх можна передати в користування шляхом оренди або емфітевзису.

Державну й комунальну землю, що призначається, наприклад, для забудови або промислових цілей можна реалізувати та здавати в оренду. Рішення як саме вчинити з такими ділянками ухвалюють у раді громади.

Кожного дня місцевими органами самоврядування та приватними власниками публікується велика кількість нових торгів. Інформація про всі ці торги наявна на «Е-Тендер». На початку січня 2022 року в системі «Прозорро.Продажі» вже налічувалося 2816 опублікованих торгів.

Яким чином можна придбати земельну ділянку на електронному аукціоні?

Щоб підготуватися до аукціону та стати його учасником:

1.    Зареєструйтеся на акредитованому електронному майданчику, потім зареєструйте свою пропозицію. Розмір вашої початкової ставки має бути не меншим за початкову вартість лоту. Оголошення завжди містить інформацію про початкову вартість.

2.    Підготуйте документацію та сплатіть гарантійний внесок, а також реєстраційний. Варто зауважити, що учасникам, які не здобули перемогу, гарантійний внесок повертають (у разі якщо торги були проведені). Гарантійний внесок не повертають якщо торги не відбулися, або у разі невиконання своїх зобов’язань (відмови підписати протокол чи договір, відмови сплачувати вартість лоту).

Гарантійний внесок складає 30% від початкової вартості реалізації чи плати за оренду за рік. Реєстраційним внеском називається сплата за те, що ви використовуєте інфраструктуру майданчика. У 2022 році розмір реєстраційного внеску складатиме 650 гривень. Щоб взяти участь в торгах, вам не потрібно надавати велику кількість документів. Для фізичної особи підприємця, наприклад, потрібні:

- заява про участь в торгах;

- копія довідки ІПН;

- підтвердження сплати внесків.

Пам’ятайте, що заява та копія довідки повинні мати кваліфікований електронний підпис. З усіма питаннями щодо документів ви можете звернутися до персонального менеджера майданчика.

3.    Станьте учасником аукціону. Він проходить за класичною моделлю — 3 раунди на збільшення вартості. Упродовж торгів учасник може три рази підняти свою ставку.

Важливо! Аукціон землі визнається таким що не відбувся у разі:

- якщо зареєструвалося менше як двоє учасників;

- якщо ніхто не зробив принаймні одного кроку на підвищення початкової вартості упродовж аукціону.

Земля, яка не була реалізована на аукціоні, може виставлятися на торги повторно.

4.    У разі перемоги підпишіть протокол торгів упродовж 3 робочих днів з наступного дня після формування протоколу. Після переможця упродовж 3 робочих днів протокол підписується організатором. Також протокол має бути підписаний кваліфікованим електронним підписом.

5.    Укладіть договір з організатором торгів. Договір необхідно укласти упродовж 20 робочих днів з наступного дня після формування протоколу. Упродовж 20 робочих днів мають бути підписані й договір, і протокол. Якщо мова про аукціон з оренди, договір має бути підписаний кваліфікованим електронним підписом, але якщо це аукціон з продажу, в такому разі підпис повинен бути на паперовому носії.

Зауважуємо, що вам необхідно мати кваліфікований електронний підпис, адже без нього ви не зможете стати учасником аукціону землі.

Бажаємо вам успіхів у земельних торгах!

 

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення