НБУ опублікував відкритий лист до фінустанов

14 квітня Національним банком України був оприлюднений відкритий лист до фінансових установ. Банківським установам України пропонується запровадження кредитних канікул або ж реструктуризація заборгованостей для клієнтів.

Лист був підписаний заступником голови НБУ Ярославом Мотузкою. Пан Ярослав зазначив, що наразі спостерігається погіршення фінансового стану багатьох українців, адже значна кількість людей більше не мають роботи через війну. Отже, банківські та небанківські установи, а також колекторські організації мають поступитися.

Нові норми для фінансових установ

Українці повинні мати можливість деякий час не робити внесків за кредитами до тих пір, поки не повернуть собі фінансову стабільність. Банкам й іншим установам потрібно враховувати нові правила роботи з клієнтами:

-    поки в країні діє воєнний стан, а також протягом 30 днів після його завершення, споживачам не має загрожувати відповідальність за прострочку зобов’язань за кредитами; -    штрафи, пені та інші платежі не мають нараховуватися у цей час;

-    якщо штрафи нарахували з 24.02.2022, вони мають бути списані;

-    фінансовим установам заборонено підвищувати відсоткову ставку за використання кредиту, якщо споживач не виконав зобов’язання за кредитом (окрім випадків, що передбачає договір);

-    скасування відсотків за використання кредитних коштів не передбачається;

-    співробітники банківських та колекторських установ мають працювати згідно з етичними нормами.

Якщо установи не дотримуватимуться цих правил, регулятор може застосувати відповідні заходи впливу.

Перші скарги

Після того, як РФ розпочала повномасштабне вторгнення в нашу країну банківські установи України почали розблокування кредитних карток, також українці отримали можливість вільно використовувати позикові кошти та кредитні ліміти. Банки отримали пораду від НБУ щодо впровадження кредитних канікул, отже певна кількість банків одразу відтермінувала внески за кредитами на деякий час.

Минув місяць, а деякі фінансові установи вже перестали бути лояльними не дивлячись на те, що фінансова ситуація у багатьох людей залишилася незмінною. Вже в перших числах квітня українці почали масово критикувати банки.

У гучний скандал потрапив «Монобанк». Звинувачення полягали в тому, що банк блокує перекази й змінює комісію не попереджаючи про це. Клієнти зазначали, що банк не припинив нарахування штрафів за відсутність внесків за кредитами. Це стосується й відсотків. «Монобанк» зауважив, що у банку орієнтувалися на поради Нацбанку та не припиняли виконання зобов’язань перед споживачами.

Одна клієнтка «Монобанку» звинувачувала установу в тому, що умови кредитних канікул були змінені в умовах війни без повідомлення про це. Також не попереджаючи банк зняв відсотки. Вона вирішила зателефонувати до банку та дізналася, що її кредитні канікули не були продовжені.

Жінка наголошувала, що того ж дня мала готовність погасити кредит та закрити картку. Але з нею не виходили на зв’язок упродовж 9 днів, а потім сказали, що переглядати списання грошей будуть після того, як воєнний стан буде скасований.

За словами президента асоціації українських банків Андрій Дубаса, українці мають пам’ятати, що після закінчення війни внески за кредитами все ж доведеться робити. Банківські установи відтерміновують внески, однак не пробачають кредити.

Статті на тему

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення