Що передбачає проєкт постанови КМУ про особливості публічних закупівель

Відповідний Закон України № 2526-IX, який набрав чинності 10 вересня цього року, на час воєнного стану та упродовж 90 днів з дня його скасування передбачає, що особливості закупівельних процедур для замовників (відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі) визначає Кабінет Міністрів України.

У Міністерстві економіки України розробили проєкт постанови Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Документ передбачає:

  • визначення нових вартісних порогів щодо закупівель (окрім послуг з поточного ремонту) на суму 100 тисяч гривень або більше, послуг з поточного ремонту на 200 тисяч гривень або більше, а також робіт на суму 1,5 мільйона гривень або більше. Такі зміни мають обов’язково бути враховані та застосовані при використанні електронної системи закупівель;
     
  • відомості щодо права використання замовником системи закупівель під час проведення закупівлі (окрім послуг з поточного ремонту) на суму меншу за 100 тисяч гривень, послуг з поточного ремонту на суму меншу за 200 тисяч гривень, а робіт на суму меншу за 1,5 мільйона гривень;
     
  • встановлення права застосування електронного каталогу для замовників без обмеження вартості закупівель;
     
  • можливість для учасників закупівель подання тендерних пропозицій з ціною вищою за очікувану вартість предмета закупівлі, яку визначив замовник в оголошенні про проведення відкритого аукціону (тільки у разі якщо замовник вказав у документації інформацію щодо прийнятного відсотка перевищення);
     
  • встановлення обов’язку для замовників, що полягає у відхиленні тендерних пропозицій з ціною більшою за очікувану вартість предмета закупівлі, який замовники визначають в оголошенні про проведення відкритого аукціону (у разі якщо замовник не вказує у документації інформацію щодо розглядання таких пропозицій та щодо прийнятного відсотка перевищення);
     
  • розширення можливостей змінювати істотні умови угоди про закупівлю після її підписання;
     
  • скорочення термінів та спрощення умов проведення аукціонів, які визначає ЗУ «Про публічні закупівлі»;
     
  • розширення можливостей для учасників закупівельних процедур (тендерну пропозицію яких електронна система закупівель визначить найвигіднішою) щодо використання механізму усунення помилок в тендерній пропозиції.

Також проєкт постанови визначає підстави, які дозволяють не застосовувати систему закупівель. Йдеться про закупівлі товарів, послуг та робіт для того, щоб:

  • провести мобілізаційні заходи та забезпечити цивільний захист;
     
  • провести будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та облаштувати місця перебування для ВПО та тих, хто був евакуйований;
     
  • побудувати, реконструювати або відремонтувати (капітальний ремонт та поточний) захисні споруди, призначені для захисту цивільного населення, найпростіші споруди та укриття;
     
  • підготуватися до опалювального сезону (це не стосується закупівель енергоносіїв).

Не проводити відкриті аукціони й не застосовувати електронний каталог можна у разі:

  • якщо в оголошенні про проведення торгів може бути вказана інформація, що має обмежений доступ або якщо розголошення такої інформації під час дії воєнного стану може бути загрозою для національної або громадянської безпеки;
     
  • якщо замовник під час ухвалення рішення про закупівлю або її проведення знаходиться в районі проведення бойових дій тощо.

Міністерство економіки України у своєму листі від 12 вересня 2022 року № 3323-04/64632-06 зазначає, що закупівлі, які були розпочаті до розроблення вищезазначеної постанови Кабміну, мають бути завершені згідно з порядком, який встановлює ЗУ «Про публічні закупівлі» чи відповідно до нормативно-правових актів.

Зокрема, згідно з Законом № 2526-IX якщо угода про закупівлю або державний контракт (договір) були підписані до того як цей Закон набрав чинності, вони є дійсними до цілковитого виконання умов угоди чи до моменту її припинення.

Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

У ВАС Є ПИТАННЯ?

Напишіть нам
Обов’язкове поле введення